Ifølge kundetilfredshedsundersøgelsen fra brancheindex 2013 er Waoo netop blevet kåret som værende det selskab kunderne er mest tilfredse med, for andet år i træk. Dette er modstridende i forhold til den generelle kundetilfredshed baseret på data fra f.eks. trustpilot.
Én af årsagerne kan være at spørgsmålene måler på andre faktorer, end hvad der måles på hos trustpilot. Eksempelvis spørges til hvor tilfreds kunderne er med hastigheden på deres bredbånd. Da Waoo leverer via fiber teknologi, der giver mulighed for højere hastigheder og bedre mulighed for garantier, vil de naturligvis score højt på listen i forhold til tilfredshed med hastigheden.
Undersøgelsen er baseret på 2800 respondenter, og viser også at loyaliteten i forhold til bredbåndsselskaberne er lav. Det kan have den konsekvens at “rekrutteringskampagnerne” som udbyderne ofte kører med bliver mindre attraktive for os som forbrugere, da vi har nemt ved at udskifte den ene udbyder med den anden.
Udbydere som TDC, Yousee, Fullrate og Telia har set lyset og er blevet bedre til at lave såkaldt vendor lock-in. Det vil sige at de tilbyder en række ekstra services som du ikke kan få andre steder og binder dig op på eksempelvis både bredbånd, mobilt bredbånd, tv og mobiltelefoni. Får du så samtidig youbio, tv-boks, web-tv, og yousee play – ja så er sandsynligheden for at du skifter udbyder væsentlig mindre.
Værd at nævne er også den absolutte taber i feltet. Her kåres Telenor. Telenor overtog i sin tid en hel del tilfredse cybercity kunder, men har ikke kunne formå at bibeholde det samme image og leverer i forhold til nogle andre udbydere i hvert fald ikke de samme lave priser. De tilbyder dog billigere internet såfremt du er mobil eller fastnetkunde hos dem.
Seneste kommentarer