Jeg kan ikke forestille mig andet end at kunderne er fosset ud af det gamle cybercity (nu Telenor) – siden de forsøger sig på det danske marked med gratis mobilt bredbånd. Det er gratis oprettelse, gratis fragt og gratis SIM kort. Det er med andre ord en ren underskudforretning, baseret på at du bliver så glad for produktet at du efterfølgende opgraderer dit abonnement for så at blive betalende kunde hos Telenor.
Om Produktet – Hvad får du egentlig?
Du får en SIM kort med 200 MB data på som du kan bruge til mobilt bredbånd. Du får 200MB hver 30. dag. Telenor oplyser at du får Danmarks stærkeste netværk, 4G hastighed vil være mellem 17-71mbit i download, og du bliver udelukkende faktureret yderligere hvis du selv aktivt siger ja til det.
Hvor meget er 200MB?
200 MB rækker ikke særligt langt. Det svarer til ca. 1 times youtube video. Det kan gå hvis du udelukkende benytter det til at sende e-mails uden billeder – men skal du bruge det til bare lidt mere – vil 200MB ikke være nok til 30 dage – især ikke hvis dine apps eller pc skal opdateres undervejs – det suger også data.
Hvad jeg ville bruge det til
Da produktet er gratis ville jeg bruge det til 2 ting. 1. Tjekke Telenor dækningen på præcis min lokation. 2. Have det liggende i skuffen som ren bakup i tilfælde af at min primære internetforbindelse fejler. Telenor oplyser der er mulighed for at tilkøbe ekstra 200 MB for 19 kr. – men generelt set er deres prisstruktur efter min mening efter særlig gennemskuelig.
Hvordan får jeg det? – bestillingsprocessen
- Klik her for at komme til Telenor.
- Klik på Bestil ud for ”200 MB GRATIS DATA”
- Klik ”Bestil SIM kort”
- Klik ”Fortsæt”
- Indtast dit CPR nr, hak af i samtykke, fornavn, efternavn, adresse, kontakt tlf nr. Og e-mail og klik ”næste”
- Godkend oplysninger
- Indtast dine kreditkortoplysninger (Telenor trækker ikke penge nu her, men udelukkende hvis du ønsker f.eks mere data)
- Du får en kvittering (også på mail)
Kan jeg bestille mere end 1?
Umiddelbart virker det som om man kan bestille flere SIM kort, hvorfor du måske bare kan skifte SIM kortetså snart det løber ud. Jeg er dog sikker på det ikke er tankegangen at det skal kunne lade sig gøre fra Telenors side – men indtil de får lukket ned for den mulighed, er der teoretisk set mulighed for det, hvis ellers Telenor rent faktisk sender det efter bestillingsprocessen er gennemført.
Hvad siger de eksisterende kunder?
Jeg har travlet de seneste kommentarer på Telenors facebook igennem og de er overvejende positive. Der hvor Telenor netop nu får en del kritik af deres kunder er fordi de er ved at lukke ned for deres e-mail service. Det går særligt ud over de kunder, der er opkøbt gennem f.eks. Cybercity og Tiscali. Det er kunder, der har haft den samme e-mail adresse i over 15 år, der ”pludselig” mister deres e-mail adresse fordi Telenor ikke gider drive det videre, da det er en omkostning for dem. Det er en travelig måde at håndtere nuværende og tidligere kunder på – hvad bliver det næste de sparer væk? – Ja du har nok gættet det – 200 MB fri data!
Konklusion
Hop med på vognen for at få en reserve forbindelse eller en backup til sommerhuset. Lad være med at tro at dette tilbud kan erstatter din nuværende løsning. Efter min mening findes der bedre udbydere på markedet. Besøg Telenor her.
Seneste kommentarer